Länge sen sist..

Har det redan gått två veckor sen jag skrev sist?? Det är omöjligt..! Jag undar om det fortfarande är nån som går in här och kikar trots detta urusla uppdaterande? ;)

Jag vet inte riktigt var jag ska börja.. jag jobbar på som vanligt på skolan och det går av bara farten. Jag börjar känna en viss stress av att hinna klart allt som ska hinnas före lovet.. Det är ju bara en månad kvar! Och så är det dessutom vårkonsert, städdag, utomhusdag och gud vet allt.. Tiden räcker som vanligt inte till.

Nova har just tillfrisknat efter en kort men intensiv förkylning med hosta och snuva. Dock har hon sluppit feber och det är skönt. När jag tänker efter har hon aldrig haft nån riktigt hög feber.. undrar när den ska komma? Annars har vi haft det riktigt bra här när solen börjat titta fram mer och mer. Så här roligt kan man ha i lekparken bakom huset där vi bor:


Sen har vi varit en sväng till Umeå också där Nova fått leka med mormor i sandlådan och hjälpt morfar att skotta jord. Riktigt härligt var det! Dessutom fick hon med sig ett litet bord och en stol hem som hon nu använder flitigt som rithörna:


Vi har satt upp många fina alster på väggen där framför henne redan! :)

De tråkiga nyheterna är ju förstås att Frank är borta. Vi har länge grunnat över problemet att ingen har tid eller ork att ta hand om honom längre, han har varit så stressad och orolig länge nu och det märks att han inte mått bra. Så idag var Göran till vetrinären med honom och han fick somna in.. Jättetråkigt känns det, men det var rätt beslut. Vi kunde ju inte omplacera honom eftersom han fått byta hem redan en gång. Det här var egentligen ända valet, fast det känns jobbigt just nu.

Nu får vi väl se hur länge det dröjer till nästa gång jag skriver, kanske blir det imorgon, kanske om en månad.. ;) Ha det bäst allihop tills vi ses och hörs igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0