Intensivt arbete

Det har varit två väldigt spännande, roliga och intensiva dagar på nya skolan och mitt huvud hänger inte riktigt med i svängarna.. Jag är hur trött som helst! När man ska lära känna barnen, planera och genomföra alla lektioner, sitta med på personalmöten och däremellan försöka snappa upp alla regler och sånt som gäller på skolan, då blir det fullt till slut i hjärnkontoret! Det känns som att det har gått en vecka redan.. ;)

Mitt i allt det tuffa arbetet är det såklart jättekul att få vara med barnen, jag är så peppad på att göra en massa kul med dem, samtidigt som man känner en viss press på att hinna göra allt som ska göras innan sommarlovet. Som sagt; roligt men krävande.

Nova är på dagis som vanligt och hon klagar inte fastän jag ibland känner mig ganska hemsk som lämnar henne där så långa dagar. Tur att vi har helgerna! Här får ni ett par bilder från förra helgen då Nova skottade på balkongen:



Hon blev verkligen förälskad i uppdraget och nu vill hon ut varje dag. Vi var faktiskt ute en sväng ikväll innan hon skulle sova och skottade (fastän all snö hade tinat bort). Det är så synd att vi inte ha nån gård.. Förresten så måste jag ju berätta att den söta huvtröjan på bilden är ett femkronorsfynd från klädbytardagen. Det ni! :)

Nu ska jag stupa isäng och drömma om lektionsplaneringar, arbetsblad och personalmöten. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0