Tyst i klassen!

Jag har tappat rösten. Eller nu är den väl på väg tillbaka igen, men jag har varit ordentligt hes ett par dagar. Idag beslutade jag mig för att vara hemma från jobbet och kurera stämbanden och jag tror faktiskt att det har hjälpt. Tisdag och onsdag var det inte roligt att försöka ha lektioner.. man är så beroende av sin röst när man är lärare! Tur att barnen har kommit över testa-stadiet i alla fall, de har varit jätteduktiga.

Imorgon ska jag tillbaka till jobbet, de har tydligen inte haft nån vikarie för mig idag så det är en del att ta igen. Tänk att det finns så få vikarier...

Hur som helst, jag har varit lite rastlös idag, Nova har ju varit på förskolan som vanligt fastän jag var hemma och jag kan säga att det var länge sen jag hade en hel dag för mig själv! Eftersom jag inte egentligen är sjuk förrutom rösten så har jag kunnat göra bort en hel del både hemmapyssel och planering och det känns skönt. Självklart har jag tagit det lugnt och vilat mellan varven också! Mycket te har jag druckit och bara suttit i soffan och vilat.

Jag hade faktiskt tänkt att jag skulle hinna skriva nåt vettigt här i bloggen nu när jag hade en hel dag här hemma, men jag har inte tagit mig för att göra det.. och nu är det dags att hämta Nova. Får se om jag lägger upp några bilder lite senare.

Ha det bra allihop! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0