Plättjärnsinvigning

När vi kom in i köket för att äta lunch så fick jag ett plötsligt infall: vi inviger det nya plättjärnet som jag fick i julklapp av mamma! Sagt och gjort, plättar blev det. Nu vet inte jag om det ska vara nåt särskilt recept till just plättsmet men jag improviserade ihop en som blev ganska bra. Så här fina blev de:




Och Nova var förtjust som vanligt när det gäller mat som går att äta med fingrarna, hon åt minst sex stycken med äppelmos på. Så här nöjd blev hon av mitt lunchval:




Så nu ligger hon och sover gott med magen full av plättar.. Kanske inte världens nyttigaste maträtt, men ibland måste man ju få lyxa till det! Sammanfattningsvis kan man väl säga att invigningen blev ganska lyckad! Om man bortser från att det var ganska pillrigt att steka, opraktiskt och tog lång tid så var det riktigt roligt och framförallt: Gott! ;)

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0