Mitt tolvslag

Alla tidigare år har jag på nyårsaftonens höjdpunkt, tolvslaget, befunnit mig bland glada människor med ett glas bubbel i handen och skålat in det nya året. Detta efterföljes alltid av en rad sms och telefonsamtal från vänner och bekanta.

Detta år var det en aning annorlunda.. Jag hade åkt från jobbet i kommunbilen redan halv tolv för att vara säker på att vara tillbaka till tolvslaget och få skåla i den flaska pommac som chefen varit så snäll och lämnat åt oss. Tyvätt var det, som sagt, snöstorm och bilen jag körde hade jag aldrig kört förut så det gick lite knackigt.. Dessutom var mannen vaken och ville ha en del hjälp och det hela resulterade i att jag firade tolvlaget ensam i bilen på väg tillbaka till jobbet. Till råga på allt verkade min mobil ha gått sönder för jag kunde varken ringa, skicka eller ta emot sms! Det hela rättade till sig när jag stängt av mobilen och slagit igång den igen men det kunde jag inte göra förrän jag kommit hem på nyårsdagen för pin-koden kom jag inte ihåg.. Kanske inte det roligaste nyår jag haft.. ;) 

Jag hoppas att resen av år 2010 blir bättre än det började! Nu ska jag och Göran snart iväg och se på lövångersrevyn och det ska i alla fall bli riktigt roligt. Tjolahopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0