Skafferirensning

Väl hemkomna från bvc kan vi konstatera att Nova växer precis som hon ska med en längd på 76cm och en vikt på 10970g. Hon visade också att hon behärskar konsten att knipa pennor och slå klossar mot varann. Det ni! :) Hon var inte heller grinig vilket uppskattades mycket, särskilt av mig.

Idag har jag också hunnit med en riktigt köksgenomgång; disken är diskad, skafferiet är rensat och kylskåpet är urtorkat. Som pricken över i ska vi också fara och kasta lite glasburkar på återvinningen när Nova vaknar. Inte illa va? Men det är ganska otroligt så mycket grejer man samlar på sig i skafferiet! Jag har kastat en hel papperskasse med saker som antingen gått ut eller aldrig någonsin används. Typ syltsocker. Gör jag nån gång sylt använder jag vanligt socker, varför ska man krångla till det?


Ser ni så snyggt det blev? Så snyggt det nu kan bli i ett så opraktiskt skafferi.. Det är ren fakta att det som hamnar längst bak såsmåningom glöms bort eller "försvinner" bland allt annat bråte. Men nu har jag i alla fall installerat två korgar som går att ta ut när de ska användas: en med baksaker och en med Novas grejer. Jag hoppas att det blir lite mindre svordomar nu när nåt ska ut ur skafferiet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0