Kantarellfest!

I lördags hade vi en härlig eftermiddag i skogen och vi hittade en hel del svamp faktiskt! Det var kul att se Nova trivas och ha så mycket att titta och peka på ute i naturen. Så här såg slutresultatet ut när vi till slut valde att ge upp:



Det blev mest trattisar men också en hel del gula som gömmer sig därunder. Vi åt upp lite av fångsten till middag, en härlig kantarellsås till fläskfilé och potatisgratäng. Mums! Nova var inte så intresserad av att plocka svamp utan hittade istället egna skatter. Det här är en del av hennes skörd och såklart var hon tvungen att smaka.. :)


 


Idag har jag arbetat hårt och det gick jättebra! Även om jag inte kände mig lika effektiv som förut så var det inga problem att hänga med. Vi var bara två, men allt som skulle göras blev gjort och det är ju huvudsaken :) Annars har vi inte gjort så mycket idag, promenerat lite och kikat på fotboll vid skolan, bakat chokladbollar och kollat på film. Ja och så vi spelade ett sällskapsspel också där jag vann överlägset ;P

Nu är helgen snart slut och en ny vecka börjar. Det ska bli spännande att se vad den har att bjuda på! Imorgon ska vi i alla fall till bvc och väga/mäta vår stora tjej. Det är hela tre månader sen vi var där sist så jag antar att hon har växt en hel del.. Om man tittar på hennes kurva så borde hon väga drygt 10kg och vara typ 76-78cm lång. Vi får se om det stämmer imorgon! :)

 


Kommentarer
Postat av: Ea

Oj, tack så hemskt mycket. Jag är verkligen inte bortskämd med bloggkomplimanger så jag blir så himla glad. Tack! :)

2009-09-14 @ 06:59:47
URL: http://www.erikalundgren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0