Stortjejsfrukost

Denna dag började med en härlig grötfrukost. Nova brukar vanligtvis äta välling på morgonen, men jag tänkte det var dags att prova äta stortjejsfrukost idag. Jag hade kört havregryn och rågflingor i mixern och gjort gröt på det så att det inte ska vara så stora bitar och det gick hem hos Nova. Till gröten serverades en fruktpuré med äpplen, hallon och blåbär. Självklart ville hon äta själv och det var tur att hon inte klätt på sig för snart såg hon ut såhär:

 


Behöver jag säga att hon var tvungen att bada efter frukosten? ;D Men det är kul att hon vill äta själv i alla fall. Sen har vi inte gjort så mycket idag förutom promenerat. Vi gick upp till haratjärn och lät Frank springa lös en stund. Det var jättefint däruppe, solen sken efter en liten regnskur och två svanar simmade runt på sjön. Jag ångrar att jag inte tog med kameran.

Nu ska vi snart laga middag - pölsa. Mums! Stackars Isabel som går miste om en sådan lyxrätt ;P Nån som vet om småbarn absolut inte ska äta det? Annars hade jag tänkt prova ge lite till Nova.. Måste väl kanske läsa på lite i ämnet först. Hoppas att ni också får äta nåt gott idag!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0