Städtokig

Igår kväll var jag riktigt duktig och tog tag i lite städning. Köket! Jag tänkte att torka av luckorna inte borde ta så lång tid... två timmar senare var jag klar ;) Det är otroligt så mycket skitigare allt ser ut när man verkligen tittar på nära håll! Och sen ser man nästa grej som man måste göra, och nästa, och nästa... Nu är i alla fall mikron helt ren, fläkthyllan och fönsterbrädan likaså. Skönt!

Idag på morgonen fortsatte jag i samma stil och Nova hjälpte mig att grovstäda i sovrummet. Jag har inte tänkt att nån ska få kolla så nära på nåt därinne, bara det ser okej ut när man öppnar dörren ;) Nu medan sötnosen sover har jag torkat golvet i köket och satt igång en tvätt. Här har ni en som är effektiv! :) Sen har jag faktiskt också tagit tag i ett projekt som jag tänkt på länge, nämligen att sätta in mina böcker i bokhyllan. När jag flyttade hit var bokhyllan full med böcker och ända sen dess har jag haft mina i sovrummet. Nu har de fått flytta in i bokhyllan och några, lite mindre aktuella böcker, har fått flytta till sovrummet. Det känns bra. Fast vi skulle ha haft en större bokhylla.



Så här ser alltså det nya syssloschemat ut som jag har satt upp på städskåpsdörren! Okej, just nu är det inte så himla snyggt med markeringstejp och lite slarvigt utformat, men ni förstår grejen eller hur? Alla skriver upp vad de gjort för syssla varje dag, det blir så mycket lättare för alla att se vad som faktiskt har gjorts och så är det förstås en bra påminnare.

Visst tror ni på min idé? :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0