Fingervantarnas tid är förbi

Nu är det varmare doningar som behövs, åtminstone tidigt på morgonen. När jag klev ut från jobbet imorse och började skrapa bort isen från rutorna på min bil så var det hela 5 minusgrader! Jag vet, det kommer bli ännu värre, men just då kändes det som att det inte kunde bli kallare och att mina fingrar skulle frysa till is och ramla av. Nu är det dags att gräva fram overaller, täckbyxor och halsdukar ur förrådet!

Det har för övrigt gått bra att jobba inatt. En del spring blev det väl men vi kunde ändå vila några stunder så det kändes okej. Och nu är jag också uppskriven för vaccination v.44. Med alla sjukdomsfall som redan finns här i  stan så  får vi väl bara hoppas att man inte hinner få det innan dess. Man ska väl inte vaccinera sig om man haft svinflunsan redan? Eller? Jag hoppas i alla fall verkligen att Nova slipper bli sjuk.

Kommentarer
Postat av: Ea

Ja, det var helt fantastiskt men jag känner redan nu att jag skulle behöva komma bort igen. Det är ju, precis som du skriver, kallt nu och lite värme hade verkligen inte skadat innan det blir -30 här igen.

2009-10-11 @ 20:51:07
URL: http://www.erikalundgren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0