Idag är det onsdag

För alla er som väntar på fortsättningen: Nej, det blir inget hus. Nog var det rätt fint och så, men det var en hel del som behövde fixas, bland annat ett badrum, vitvarorna i köket och mycket utvändigt. Och så luktade det fukt i ett av rummen nere så vi kände att det inte alls var intressant. Tyvärr..

Sen har vi börjat tänka lite mer kring det här med att hyra, det känns lite säkrare för oss just nu. Dels är det så osäkert med lånen och dels har vi ju ingen riktig buffert heller för oförutsedda utgifter så vi ska nog lugna oss med hus ett tag. Det är bara så synd att det ska vara så svårt att få tag i nåt att hyra! Men men, vi får väl försöka göra det bästa av det vi har ett tag till.

Nu på morgonen har vi varit på Ekan, jag hade egentligen ingen ork att fara, men så fick vi ha bilen idag och då kändes det genast bättre. Jag lyckades skaffa Frank en lekdejt när vi var där, med en blandrasvovve som bor längre bort på samma gata. Och deras lilltjej heter också Nova! Hon är lite mindre än vår Nova, men snart kan de säkert också gå på lekdejt med varann :)

Eftersom vi inte har nån fungerande motorvärmare så bylsade jag på Nova massor när vi skulle fara, hon såg riktigt ut som en michelingumma! ;D Tyvärr tog jag inga bilder, men jag kan säga att jag säkerligen inte hade fått några leenden om jag hade försökt! Vi måste försöka få tag på en bra overall till henne snart, det är så bökigt med jacka och byxor som vi har nu. Ska kanske höra lite med Cecilia om hon har gjort några fynd i sina lådor? ;)

Nu ska jag kasta mig i soffan och se om jag lyckas lägga igen ögonen en stund..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0