Jobbtankar

Ja, så var det måndag igen.. Jag tycker om vardagarna nu när jag är hemma med Nova, men det kommande arbetslivet börjar närma sig mer och mer.. Visst ska det bli kul att komma ut på förskolorna igen och träffa alla nya människor och härliga barn - men jag vill ju också vara med mitt eget härliga barn!

Jag undrar hur mycket jobb det kommer finnas i vikariepoolen.. Jag vill inte jobba 7-16 alla veckans dagar, men jag vill ju ha inkomst förstås.. Och om jag skriver i poolen att jag bara kan jobba 7-14 en dag och inte får jobb pga det får jag stämpla den dagen då? Krångligt..

Men nu ska vi i alla fall njuta av tiden innan detta jobbinferno sätter igång, det blir ju faktiskt mysig jul och nyår innan det är dags! Och på söndag är det första advent.. jag börjar redan nu planera för vad som ska hända då.. det lutar åt glögg och möjligen lussekatts - eller pepparkaksbak. Jag längtar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0