Avancerat system

Hängigheten håller i sig idag, jag orkade inte gå ut på promenad så Jonte fick ta ut Frank.. Tur att man har nån hemma som kan göra det! Imorgon kväll ska jag jobba så då får jag inte vara såhär risig, det blir jobbigt.. Men visst smittar man inte? Det är ju pga sprutan så det kan man väl inte göra.. eller?

Jag har förresten utvecklat mitt syssloschema ett steg till, ungefär som stjärnsystemet som man hade i skolan.. Om man gör minst en syssla per dag i en hel vecka så får man en stjärna och om man lyckas skrapa ihop tre stjärnor så får man nån sorts belöning (vet inte vad än..).

Jag tycker inte om bestraffningar, men jag inser att det kanske måste finnas nåt sånt också.. så om man inte fått en enda stjärna på sex vackor så får man en bestraffning, typ laga mat en hel helg.. eller nåt. Låter det avancerat? Kanske lite.. Det är inte lätt det här med sysslor! ;)

Hm.. nu känner jag en viss odör komma smygande så jag tror det är dags för blöjbyte..

Lina: Nova brukar kunna ha storlek 86 i kläder, de flesta plagg i den storleken är till och med för stora.. men det bevisar ju bara att det är väldigt stor skillnad mellan olika plagg/affärer. Hon kommer absolut kunna ha den nån gång, vi satsar på julafton! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0