Äta bör man annars dör man

Igår hände det inte så mycket på denna sida och egentligen inte i verkliga livet heller. Det var en helt vanlig, ledig dag.

Jo, förresten, vi köpte ju en paraplyvagn på blocket! En sån där som man lätt kan fälla ihop och ta med sig. Den är riktigt fin och bra för man kan fälla ner ryggstödet helt så att Nova kan sova i den också. Den var värd sina 300 kronor i alla fall :)

Sen grillade vi till middag och det var mumsigt. Idag blir det nog bara rester till middag gissar jag, om jag inte tar fram nåt ur frysen. Kanske jag kan göra nåt med köttfärsen? Nej, inte idag.. orkar inte. Det är nog jobbigaste momentet på hela dagen tror jag, att planera och tillaga middag. Okej, nu är det väl inte alltid jag som gör det, men man måste ju ändå tänka på det. Skönast är när man har en färdig plan för ett par dagar framöver, då slipper man försöka komma på nåt i panik när det närmar sig middagstid. "Vad blir det för mat?" är nog den fråga som jag minst tycker om att höra just då!

Så nu vet ni det :)

Jag gick med i en tävling på sempers hemsida idag så ni får gärna gå in och rösta på mitt bidrag så att vi vinner! Man skulle skicka in en bild och beskriva var och när sempers ätklara gröt kunde ha räddat dagen. Jag tror inte att vi har så stor chans för jag ansträngde mig inte så mycket.. men man vet ju aldrig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0