Myrjävlar

Varje år vid ungefär den här tiden blir vi invaderade av myror och igår var dagen för årets intåg. JAG HATAR MYROR!! I alla fall inomhus. De tar sig in nånstans under badkaret och håller till på toan, ibland har vi fått dem i köket också och det är så vidrigt.. Vi har plockat ut det som kan plockas ut från toan och beväpnat stället med en flugsmälla ifall de blir för närgångna medan man sitter där.. Usch, det är inte kul alltså.. Värst är det nog ändå när man står framför spegeln och gör sig klar och så helt plötsligt står man öga mot öga med en liten äckel-myra som tagit sig upp på badrumsskåpet. Fy.

Har pratat med vaktmästaren och vi ska få några slags "myrfällor" som man ska ställa ut, men jag är skeptisk.. Nä fram med myrr, det må vara giftigt men det är det värt. Döda myrjävlarna! Jag låter kanske lite dramatisk, men det är inte roligt att dela lägenhet med myror. Man tycker ju att de borde lära sig att de dör om de kommer in hit men så verkar inte vara fallet.

Förutom att döda myror ska vi idag ta det ganska lugnt med lite städ, lite promenad och lite ringande. Jag behöver ringa runt till diverse ställen, bl.a. försäkringskassan och vikariepoolen så det blir väl att sitta i en del telefonköer idag. Hade tänkt hälsa på syrran egentligen men jag måste verkligen ordna upp med en del saker först så det blir nog imorgon eller på torsdag. Det ska bli trevligt med en liten utflykt! Dessutom kommer vi ju slippa alla  myror ett tag - underbart! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0