Äta själv

Jag tänkte att det skulle vara kul att låta Nova prova äta lite själv idag. Jag matade henne först med vanlig mat (grönsaker och kyckling stod på menyn), sen fick hon prova äta efterrätten själv; banan och jordgubbspuré. Jag tänkte tyst för mig själv när jag satte fast tallriken på bordet framför henne, att jag kanske skulle ångra det här beslutet ganska snart..  Ni kan själva se här hur det gick:


Nova är lite skeptisk i början..



Sen vågar hon prova litegrann.



Nu har hon kommit igång!



Kladd, kladd... :)



Varför går det inte att ta lös tallriken??



Nu är maten nästan slut!

Det blev faktiskt inte lika mycket kladd som jag hade trott, men inte var det direkt rent när hon var färdig.. :) Jag väntade bara på att tallriken skulle släppa från bordet och sprida puré över hela köket, men det hände som tur var aldrig. Hon åt dock ingenting själv, stoppade inte ens fingrarna i munnen, så jag matade lite då och då med en sked. Hon hade roligt i alla fall och det tyckte jag var viktigast :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Så söt hon är!

Jag börjar se att hon liknar Göran nu också :) Kram

2009-05-28 @ 14:40:48
URL: http://lindashundar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0