Utvilad

Inatt har Nova faktiskt sovit hela natten - skönt! Det var ett tag sen sist nu. Sen vaknade hon halv sju. Eller jag vaknade halv sju av att hon lät litegrann, hon kanske hade varit vaken en stund redan. För det är faktiskt så att när hon vaknar på mornarna så ligger hon gärna och filosoferar en stund, bara tittar i taket, suger lite på fingrarna och gurglar förnöjt. Ganska skönt uppvaknande. Förr hade hon ju matpanik direkt hon slog upp ögonen ungefär och det var lite stressigare.

Idag blir nog en ganska lugn dag hoppas jag, vi tar nog en tur till skelleftehamn i eftermiddag och går in på öppna förskolan där (babyöppet kl 13-15). Sen borde jag väl handla den där hundmaten egentligen men vi ser om jag orkar. Det finns kvar lite mat fortfarande så det är ingen panik.

Själv längtar jag efter att få äta lunch, det blir kycklingsoppa med curry som jag egenhändigt ska värma upp. Det är en sån där påse med redan färdigblandad soppa i som jag blev sugen på att testa igår när jag var på affärn. Ska bli spännande att smaka! Det är ganska praktiskt med mat som går fort att laga till/värma upp när man har en bebis som kräver uppmärksamhet.

Just nu är nog sambon och hans arbetskamrater i full färd med att testa skotrar inför dagens utflykt. Här uppe är ju vädret riktigt bra i alla fall så jag hoppas att det är likadant där nere. Man blir ju lite avis förstås, det skulle vara hur mysigt som helst att åka ut på skotersafari med matsäck och varm choklad i ryggsäcken. Men det är nog lite bökigt med en bebis?

Nu låter det från sovrummet igen, lillan har nog vaknat från sin förmiddagslur.


Kommentarer
Postat av: Göran

saknade dig hela dagen ute med skotern. hade vart underbart om ni fått följa. älskar dig av hela mitt hjärta.

2009-03-26 @ 16:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0