Sovdags

Nu har underverket somnat för natten och jag sitter här och väntar på tröttheten. Konstigt att den inte kommit än, vi har ju flängt en hel del idag. Jag har kunnat pricka av allt på min att-göra-lista förutom att köpa hundmat, jag orkade helt enkelt inte köra in till stan. Men det är ingen panik, kan göra det imorgon eller fredag.

På öppna förskolan i Bureå var det inte så mycket folk idag tyvärr. De hade varit på badet i förmiddags och därför hade de allra flesta åkt hem för att vila. Det var bara två barn där förutom Nova, men det var kul ändå att se hur det var. När Nova blev trött packade vi ihop oss och åkte till konsum och handlade. På väg ut därifrån fastnade vi vid dörrarna där det stod några från The Phone House och ville kolla om jag hade det optimala abonnemanget. Tydligen kunde det uppdateras för att jag skulle få en lägre månadsavgift och jag valde till slut att gå med på det. Varför känns det alltid som att man blir lurad när man pratar med sånna där? Jag hoppas att jag inte gjorde nånting dumt i alla fall.

Hur som helst så åkte vi därifrån till sopstationen och slängde vår gamla skruttiga dammsugare, en ful termos och ett par stora kartonger. Skönt att få slänga bort saker ibland! Sen hann vi bara komma hem så ringde grannen och frågade om jag kunde åka och handla åt honom och det kunde jag ju inte säga nej till. Vi brukar handla åt honom då och då och snart behöver han nog inte ens skriva nån handlingslista för det är ändå samma saker han ska ha varje gång. Han borde väl snart bli less på att bara äta korv och nyponsoppa?

Efter sista bilturen har vi bara varit hemma och tagit det lugnt. Det blev micromat till mig idag, jag kände mig inte så sugen på potatissallad och rostbiff efter att ha ätit det hela veckan. Jag är lite avundsjuk på Sara som verkar vara värsta mat- och bakproffset, hon har nästan alltid nånting kulinariskt på matlistan. Det visste jag inte om dig! 

Nova fick provsmaka lite katrinplommonpuré och vindruvsdryck till kvällsmat. Vi får väl se om hon blir dålig i magen nu, men hon tyckte i alla fall att det var gott.. :)

Hoppas att ni får sova gott inatt allihop, det har i alla fall jag tänkt göra!

Kommentarer
Postat av: sara

hehe tackar.. men tror inte vi ska överdriva de där med proffsigheten så värst mycket..fast de är kul att prova lite nytt. Indiskt är det bästa jag vet för tillfället :)

2009-03-26 @ 07:05:47
URL: http://hungryluma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0