Dagens plan

Ja nu har sambon åkt iväg söderut för att ha "teambildning" eller vad de nu kallar det, tillsammans med andra IT-ansvariga inom företaget från hela Sverige. Jag hoppas verkligen att de får ha det trevligt och att vädret inte sviker! Men nu är väl kanske den bästa tiden att fara iväg och åka skoter, solen skiner ju i stort sett varje dag.

Och här sitter vi kvar hemma och får roa oss bäst vi kan. Men det ska nog gå bra. Idag när jag för en gångs skull har bilen så har jag gjort en liten planering och den ser ut som följer:

* Åka till öppna förskolan i Bureå för att se hur det är där
* Handla
* Slänga skrot på soptippen
* Köpa hundmat

Sen har jag ju en femte punkt som inte inkluderar bilkörning och det är dammsugning! Men min förhoppning om att grannarna inte ska höra när jag dammsuger grusades när vi testkörde maskinen igår - den låter ungefär som när ett flygplan startar. VROOoooOOOMmm. Typ. Men ni ska veta att den verkligen SUGER och då menar jag på ett bra sätt! Det blir rent när man kör den! Och det är väl det som är meningen förstås, men det här var nåt grymt. Och snygg är den också! Måste ta en bild och visa:




Ganska otroligt att en dammsugare kan vara så spännande.. Men jämfört med vår gamla fula, röda dammsugare så är ju det här värsta rolls-roycen, även om det inte är nån märkesdammsugare. (Tejpade över märket för att inte göra onödig reklam..) Dessutom är den påslös vilket gör den extra bra tycker jag.

Nä, nog om dammsugaren nu. Medan Nova vilar så ska jag försöka göra plats i glasskåpet för de fina ramarna med hand- och fotavtryck som vi fick när Nova just kommit till världen. En fick vi av min syrra Linda och den andra av mina arbetskamrater på äldreboendet där jag jobbar extra. Turligt nog så var de precis likadana för det blev jättesnyggt att ställa dem tillsammans och så kunde vi ju göra en med handavtryck och en med fotavtryck. Perfekt!

Var beredda på att jag nog kommer att sitta här och skriva ikväll för att fördriva tiden. Hoppas att ni får en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0