Godmorgon

Idag ska det städas! Nu är det hög tid att ta tag i det som blivit kvar efter helgen, jag har ändå inget annat inplanerat idag heller så det passar bra. Jag ska bara skriva lite här först... (Alfons Åberg varning, eller?) Det är faktiskt lite beroendeframkallande det här med blogg måste jag säga. Men intresset kanske svalnar efter ett tag, vi får se.

Vid dopet i söndags träffade jag i alla fall en kvinna som håller i något som kallas för babyrytmik i kyrkan på tisdagar och det låter faktiskt som att det skulle kunna vara roligt. Men det är lite för långt att promenera dit och jag har ingen bil idag så det får bli nästa vecka i så fall. Jag har ju tillgång till bilen nu resten av veckan när sambon ska iväg på skoterresa med jobbet och då blir det nog att åka till öppna förskolan som ligger lite längre bort (det finns en här i närheten också men de har bara öppet på måndagar).

Den här kvinnan sa i alla fall att det var ett par barn där som var precis i samma ålder som Nova och det skulle vara jättekul att träffa dem! Vi missade ju babysimmet i söndags eftersom det var dop så jag längtar verkligen till nästa gång. Även om det var en del stress och bök så är det kul att komma iväg och göra något tillsammans alla tre och dessutom träffa andra småbarnsföräldrar.

Förresten så är vi på jakt efter någon annanstans att bo. Vi är lite trötta på att bo i denna lägenhet av ett par anledningar och vi håller därför ögonen öppna efter både hus, bostadsrätter och hyreslägenheter. Än har vi inte hittat nåt bra men det kommer nog. De lägger ut nya lägenheter på skebos hemsida varje tisdag men det fanns inga spännande nyheter att se idag så vi får vänta en vecka till. Drygt!

Okej, nu ska jag ta mig kragen och börja med städningen. Det går nog ganska fort ändå, det är ju grundstädat så det är mest bara saker som ska plockas bort så ser det bra ut igen. Önska mig lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0