Stök och bök

Ännu en morgon har stundat och efter ett morgonmål och lite lek så sover skruttan igen. Hon har faktiskt börjat sova lite sämre nu ett par nätter.. vanligtvis sover hon ju från typ elva på kvällen till åtta på morgonen non stop men nu har hon börjat knorra flera gånger under nätterna. Än har hon inte vaknat så mycket att hon vill upp och äta, det går att rädda situationen med en god tutte och lite byte av sovställning, men man får ju själv en ganska störd sömn av att behöva kliva upp ur sängen flera gånger under en natt. Det blir ingen riktig djupsömn.

Oj va bortskämd jag låter... Jag måste ju skicka en tanke till alla föräldrar till barn som vaknar och behöver både mat och tröst flera gånger per natt, det måste vara hur jobbigt som helst. När Nova var helt ny så sov hon förstås inte heller hela nätter och dessutom var hon på riktigt dåligt humör på dagarna också, mycket beroende på magont, så jag vet hur jobbigt det är. Konstigt så fort man glömmer sånna där perioder.. :)

Ja och nu är det alltså dags för dop. Det börjar verkligen vara dags, Nova är ju 4,5 månad gammal och hade vi väntat längre så hade inte dopklänningen passat alls. Hon är ju en ganska stor tjej, väger nästan 8 kilo redan nu! Men då är hon ju rätt lång så hon är inte alls knubbig. Jag lovar Sara, det kommer att komma en bild eller två från dopet. Jag sitter just nu och knåpar ihop en liten dopbok till Nova där det ska stå lite om vad som hände, vilka som var där, vad vi sjöng för psalmer ("Du vet väl om att du är värdefull" är ju så fin!) och så en hel del bilder och fina dikter. I den kommer också gästerna att få skriva ner små hälsningar till Nova om de vill och barnen kan få rita en bild. Det blir nog mycket bra.

Mamma och brorsan kommer hit redan imorgon - jag hoppas att ni nu följer min blogg - så jag måste börja plocka undan lite här hemma så att de inte behöver kliva så högt över bebisprylar och annat som tar plats. Jag är verkligen sugen på att flytta till nåt större! Det blir ju stökigt direkt när grejer inte får plats. Sen att man inte är så duktig på att plocka bort efter sig bidrar väl litegrann också kanske.. ;)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag älskar dig, gumman!

2009-03-20 @ 21:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0