Vanlig dag

Efter en uppfriskande promenad i solskenet sover nu knytet i sin vagn och jag kan helt ostört ägna mig åt att BLOGGA!

Man hinner tänka så mycket när man är ute och går - å det här ska jag skriva ner i min blogg! - men sen när man kommer in så verkar det helt plötsligt inte lika spännande längre. Och det är ganska intressant hur bra man formulerar sig i huvudet och hur konstigt det blir när man sen skriver ner det. Har egentligen ingen bra förklaring, det var bara ett litet sidospår.

I övrigt är det idag en helt vanlig dag här hemma, dvs. amma Nova, torka kräks, leka med Nova, byta blöjor, trösta Nova och så suga lite snor. Ja Nova är förkyld och snorar en hel del.. Det här kanske låter tråkigt för vissa, men jag tycker  faktiskt att det är helt underbart att vara hemma med Nova. Skulle gärna vara hemma ett helt år till om jag fick! Men det är tur att det finns öppna förskolor så att man får lite vuxen kontakt ibland under dagen.

Nu måste jag gå och ägna mig åt nånting väldigt viktigt, stora förberedelser inför söndag - Dagen D. Det gäller att passa på när Nova sover annars blir inte mycket gjort. Nu undrar ni såklart vad det är som händer på söndag, men ser ni det talar jag inte om förrän i nästa inlägg! Just det, en cliffhanger! Det ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0