Snart godnatt

Nu är det kväll och jag sitter på Isabels rum och lånar hennes dator. Nova kryper runt här under skrivbordet och gör så mycket förbjudna saker som möjligt ;) Det blir väldigt mycket "neeej" och "ajaj" nuförtiden..

Idag har vi i alla fall hållit igång med promenad, städ, disk, handling och matlagning. Nova har också hunnit med att gräva i en blomkruka och ta ett dopp i Franks vattenskål. Där har ni en som är effektiv! :)

Jag vet inte hur mycket jag har uppdaterat er om hur det går med mitt barnmatstillverkande, men det går i alla fall framåt. Jag började ju med kyckling, potatis och morötter och det var en riktig hit. Sen blev det köttfärs, ris och wokgrönsaker, men det gick inte hem alls, hon fick riktigt kväljningar när hon tog det i munnen! :) Idag har jag gjort lax, potatis och ärtor, men det var inte heller riktigt populärt.. Tror det var ärtorna som inte föll henne i smaken så jag får skippa dem nästa gång, eller åtminstone minska ner lite..

Nu väntar jag bara på att Nova ska bli trött så att hon kan få kvällsvällingen och sen förhoppningsvis somna. Då blir det att dega i soffan en stund innan jag också ska krypa isäng. Efter en hel dag av småbarnsjagande så behöver man inte ligga sömnlös länge! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0