Tralala!

Då var vi hemma igen från vår utflykt. Det tog bara en timme att gå till Skelleftehamn och det var perfekt promenadväder: soligt, men ändå svalt i luften. Underbart! Hem fick vi skjuts eftersom Göran slutat jobba då. Jag hade gärna promenerat hem också, men Nova hade nog inte uppskattat en timme till i vagnen när hon bara varit vaken en liten stund.

Resultaten från BVC var bara bra, Nova har både blivit tyngre och längre :) Hon väger nu 9130g och är 72cm lång och det är helt normalt för hennes kurva. Hon fick även kolla hörseln, lysa i ögonen och testa lite smått hur hon undersöker nya saker och allt såg bra ut. Hon fick extra beröm för hennes väl utvecklade pincettgrepp när hon snodde pennor ur sköterskans bröstficka ;)

Jag fick även en trevlig överraskning i brevlådan idag, nämligen denna superfina kokbok för hungriga bebisars föräldrar. Tack så mycket mamma! Det verkar finnas riktigt många bra tips och recept i den så den är verkligen uppskattad och kommer att användas flitigt. Det finns tydligen en pekbok också som heter Första mosboken och den ska Nova få senare. Kuligt!

Ikväll hoppas jag på lite vila och degande i soffan, men det lär bli en lite senare kväll för Nova eftersom hon sover just nu.. helt slut efter utflykten :) Det är nog bäst att jag går och väcker upp henne nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0