Barnmatskokerska

Jag har just provat att göra min egen barnmat för första gången och jag måste säga att det var busenkelt! Och det blev till och med gott! Det blir verkligen att fortsätta med.. Det är ju svindyrt att köpa burkar, speciellt sen när hon ska börja ha två mål om dagen. Nu äter hon oftast gröt till ett mål och mat till det andra (+frukost, mellanmål och kvällsvälling då..).

Jag kokade potatis, morötter och kyckling som jag sen mixade ihop tillsammans med rapsolja, lite vatten och basilika. Det blev ganska mycket så två mål blev infrysta till senare. Imorgon blir det att provsmaka för Nova - spännande! Men hon har hittills inte varit kräsen med maten så det går nog jättebra. Om någon därute har nåt bra tips på barnmat som man kan göra så får ni gärna dela med er! Jag tänker nog köpa några burkar ändå ibland för att hon ska få prova på så många olika smaker som möjligt.

Nu när jag ändå är igång i köket ska jag passa på att baka rulltårta inför studentfirandet imorgon. Tjolahopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0