Solskensdag!

Vilket strålande solskensväder det har varit idag! Jag och Nova tog en sväng ut till kyrkholmen där det var en öppen förskola och det var trevligt. Hon träffade en liten kille som hette Birk och det var så kul att se hur intresserad hon var av allt han gjorde :) Han var nästan ett år gammal men Nova var ändå större! Mamman berättade att han låg lite under medelkurvan och Nova ligger ju lite över så det var ju inte så konstigt..

   


Hon hade på sig sin fina röd-rosa klänning och alla tyckte att hon var så söt i den. När vi sen var inne på Lantmanna för att köpa hundmat så kom vi knappt innanför dörren eftersom en liten tjej ville titta och känna på Nova, hon tyckte att hon var så gullig! :) Tyvärr hade de inga barnsitsar på vagnarna därinne så jag fick kånka runt med henne på höften. Klaga-tajm?

Så det är ungefär det vi har hunnit med idag. Nova var riktigt trött ikväll och somnade runt sju och sen har jag roat mig med att laga lite babymos; fisk med potatis, palsternacka och morot. Det blev ett ordentligt storkok så nu har vi så vi klarar oss med den rätten ett tag.

Nu har jag poppat lite popcorn och hällt upp ett glas vitt vin som jag tänkte njuta av till en bra film. Känner jag mig själv rätt så snarkar jag väl snart i soffan.. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0