Fruktstund

Det blev ingen promenad idag.. just när vi var på väg ut anade jag en välkänd doft och konstaterade att det var dags för blöjbyte. När hon sedan låg på skötbordet så hörde jag hur det började droppa på fönsterkarmen så då bestämde jag mig för att stanna inne. Det får bli en extra lång promenad imorgon istället :)

Tidigare idag fick Nova prova äta små bitar av banan och äpple själv och det dokumenterades såklart:

      
    

Hon verkade inte koppla först att hon faktiskt kunde använda sina egna händer för att stoppa i munnen utan väntade bara på att jag skulle göra det åt henne. Själv kladdade hon mest runt i tallriken (behöver jag säga att de där små fruktbitarna hamnade överallt?) och tuggade på den. Till slut kom hon i alla fall på att hon kunde stoppa de små bitarna i munnen och faktiskt äta lite själv ;)

Nu ska jag återgå till mitt korsord.. det är lite jobbigt när man fastnat och inte vill ge upp! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0