Snö + halka = livsfara

Som ni vet har jag länge längtat efter och önskat mig snö och nu har det ABSOLUT kommit. Dock är det inte enbart bra med snö har jag nu konstaterat.. Det är nämligen hemskt att köra bil i snöstorm och ishalka! Igår när jag körde till jobbet fick jag det bekräftat, säkert hundra gånger, men värst var när en (jävla idiot) bil plötsligt svängde ut precis framför mig när jag kom körandes på skelleftehamnsleden. Han/hon började förstås spinna i halkan och stod i princip stilla så jag fick panikbromsa och väja, vilket ledde till att jag fick sladd och tappade kontrollen på bilen som började snurra. 

TROR NI DET VAR LÄSKIGT??

Det var bara tur att det inte kom några bilar bakom mig och att jag inte for in i räcket. Jag stannade med bilens långsida typ en centimeter från räcket med nosen i fel riktning (med ett krampaktigt tag om ratten och hjärtat på väg ut ur bröstkorgen). Behöver jag säga att jag körde långsamt resten av vägen till jobbet? Jag hade inte ens hunnit få upp så hög fart när detta hände eftersom jag just kommit upp på leden, så det behövdes bevisligen inte mycket för att få sladd.

Den livsfarlige föraren i bilen framför (som vi alla kan ha oturen att möta i trafiken) gasade bara på och körde iväg fort som tusan. Jag brydde mig inte så mycket om det just då, jag var mer lycklig över att kunna fortsätta min färd mot jobbet utan problem.

Ibland har man änglavakt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0