Pepparkakspynt

Igår hände inte så mycket här hemma, jag jobbade ju fram till 12 och sen kom jag hem och lekte med busungen. Det var så konstigt, hon sov inte på hela dagen igår! Eller hon låg tydligen i sängen en stund och jollrade och pysslade på, men hon somnade aldrig och ändå orkade hon hålla sig vaken och pigg till efter sju på kvällen. Otroligt! Jag hoppas inte att hon har tänkt sluta sova på dagarna redan nu för det är en ganska skön stund på dagen då hon sover, man hinner göra så mycket ;)

När Nova hade somnat för kvällen så tog vi fram pepparkakor, pyntgelé, kokos, strössel och lite annat smått och gott för då var det dags för pepparkakspynt! Det var ju andra advent så jag kände att jag ville göra nånting juligt. Vi har inte hunnit baka några pepparkakor så det blev att pynta köpeskakor, men det gick lika bra.



Visst blev de fina?


Efter vilan (om det nu blir nån..) ska vi gå ner till pingstkyrkans öppna förskola och leka, det är avslutning idag. Faktum är att alla öppna förskolor har avslutning den här veckan så det kommer bli fullt upp. Det hoppas jag blir roligt.

Nu är det dags för lunch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0