Pepparkakshus

Japp, vi har dekorerat pepparkakshus ikväll! Och det var förstås det varma sockret som jag brände min stackars tumme på tidigare idag.. Men nu har det gått över så det är lugnt ;) Det var jag och Isabel som tog på oss uppdraget att göra det trista huset lite livligare och vi valde att dela upp det på en sida var. Så här fin blev min sida:



Riktigt sockersött eller hur?

Så här ser Isabels sida ut:




Lite mer prisonbreak över det hela här va?


Det blev verkligen helt olika sidor men det är ju bara kul. Ett år tillverkade vi ett pepparkakshus helt from scratch, gjorde degen, ritade upp mönster, bakade bitarna, satte ihop det och pyntade. Om jag inte minns helt fel så blev det en bil också av spillbitarna? Det var i alla fall riktigt kul och det hoppas jag kunna göra fler år. Det tar ju dock liite längre tid.. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0