Bananadream

Idag har jag och Nova varit på en mini-shoppingtur; ÖB, maxi, temagasinet och sen hem. Inte så mycket julklapsshopping förstås, men nog slank det med nån liten i alla fall.. ;) Nu har vi bara varit hemma och lekt och snart är middagen färdig. Jag är inte så jättehungrig men det ska bli gott med lax!

Nu ska jag på begäran dela med mig av mitt enkla, men ack så onyttigt goda bananpajrecept:

Det här behöver ni:

* 4-5 bananer
* 150g smör
* 2,5dl socker
* 2,5dl vetemjöl
* 4,5msk sirap

Sätt ugnen på 200 grader. Skiva bananerna och lägg i en form. Blanda ingredienserna och sprid ut över bananerna. Grädda i ugnen ca 20 minuter, den ska bli ljusbrun och "knäckig". Servera med vaniljglass!

Hoppas att ni vågar prova för det är grymt gott! Och man får faktiskt vara liiite onyttig ibland, man behöver ju inte ta så stor bit.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0