Överambitiös?

Idag till lunch var jag sugen på att prova nånting nytt och hittade snart ett recept på morotsplättar som jag bestämde mig för att laga. Vi har tyvärr ingen plättpanna (eller vad det nu heter) så jag använde mig av pepparkaksformer istället och så här fina blev de:


En liten plättgris längst upp :) Det var inte det lättaste men till slut fick jag in tekniken. Hade jag vetat att Nova hursomhelst bara ville äta dem i småbitar hade jag ju stekt dem i normal storlek istället och sluppit allt stök och bök, men det var ändå roligt att testa.

 

Och såklart äter man ju själv när man är nio månader, men hon vägrade som sagt att hålla i dem hela i handen och gnaga utan hon skulle ha dem i småbitar framför sig så att hon kunde nypa tag i dem och stoppa i munnen. Hon tyckte i alla fall att det var jättegott och åt upp allting :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0