Matfest!

Den här dagen har bara svischat förbi, nästan utan att jag märkt det. Vi for iväg till stan i eftermiddags och gick på matfesten (och åt alldeles för mycket). Detta fanns på min meny:

* en halv fläskfiléhamburgare = mycket god
* kantarelltoast med västerbottensost = levde inte riktigt upp till min förväntningar
* plättar (dvs. tunnpannkakor) med sylt, delade med Nova = helt okej
* vaniljpannacotta med bärkompott = ljuvligt god
* en äkta cupcake = hade kunnat skippas

Jag är lite besviken att jag upptäckte paltståndet för sent, jag orkade verkligen inte smaka på dem.. Det får blir nästa år hoppas jag.

När vi ätit oss övermätta for vi till Görans jobb en stund och städade lite på hans nya kontor. Nova var dock måttligt road så snart åkte vi och handlade och kom sen hem, trötta som få. Efter en gröttallrik återfick Nova sin energi och somnade inte förrän efter nio.. Så jag och Isabel passade på och bakade egna cupcakes. De blev nästan äckligt sliskiga den här gången ;)

Det var verkligen synd att jag inte tog med kameran till stan idag för jag har sett hur många potentiella superbilder som helst. Men jaja, det kommer väl fler tillfällen. Nu ska jag stupa isäng, snarast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0