Simma lugnt

Nu är klockan lite över nio och jag sitter här och tar det lugnt. Nova somnade halv nio ikväll - otroligt! Jag hoppas att hon kommer sova hela natten nu och inte vakna hur tidigt som helst. Men det är väl tänkt att hon ska somna tidigare och tidigare så det går åt rätt håll antar jag :)

Idag var vi i alla fall på babysim och det var jättekul! Första dyket! Jag trodde att hon skulle bli rädd och vara på dåligt humör resten av tiden, men hon bara skakade av sig lite när hon kom upp och så var det glada miner igen. Man får tydliga instruktioner innan om hur man på ett lugnt och pedagogiskt sätt ska gå tillväga för att vänja de små att hamna under vattnet så det är ju inga problem.

Det är så roligt att se de andra barnen på babysimmet också och man kan ju inte låta bli att jämföra lite, även om man inte ska göra det.. Vi pratade med föräldrarna till en liten tjej som var nästan en månad yngre än Nova och hon stod tydligen inte upp alls, inte ens i knät på föräldrarna. Så ser man Nova som har använt benen och stått sen hon var typ en månad gammal och nu nästan kan stå själv om hon håller i sig i något. Det är verkligen intressant hur olika fort barn utvecklas på olika områden! Den lilla tjejen kanske har utvecklats mycket längre på nånting annat, det vet jag ju inte.

Nej, jag tror faktiskt att jag ska göra en tidig kväll ikväll, passa på att sova ordentligt. Det har blivit lite dåligt med sömn under påsklovsveckan känner jag.

Godnatt därute, var ni än är.. moahahahahaa! (Citat från filmen Greve Duckula, om ni inte visste det.)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men så duktig du är på att fixa och hålla på med designen!

2009-04-19 @ 21:51:51
Postat av: Pelle

Hade inte vi en Greve Duckula film? Eller minns jag fel?

2009-04-20 @ 00:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0