Elefantfluga

Ja inte blev det mycket städat igår, inte.. Inte ens de stackars blommorna fick vatten. Vad hände egentligen? Jag vet inte, dagen bara försvann. Det började nog med att jag fastnade i en blogg ett bra tag och sen var orken borta länge. Vi tog en promenad till OK och köpte glass (istället för picknick med termos och smörgåsar..) och sen var det middag och efter det var ju dagen nästan slut. Vi fastnade i en film med Jackie Chan som var ganska bra faktiskt, den hette "Jorden runt på 80 dagar". Lite... speciell kanske, men ändå rolig.

Ja, det var gårdagen det.

Idag blir det andra bullar, jag och Isabel ska ta en långpromenad till konsum och handla litegrann, men före det så ska det städas. Kanske vaknar de som ännu inte stigit upp om jag drar igång flygplans-dammsugaren.. hehe :) Men först ska jag klä på mig och sen kanske ta ut Frank en sväng. Gullungen har redan varit igång ett tag och nu somnat igen så då är det bara att passa på att få saker bortgjorda.

Vet ni vad förresten? Vi ska få gå på visning av den där lägenheten jag skrev om tidigare, det ska bli spännande! Men det blir först på tisdag nästa vecka = lång väntan! Sen är det ju bara en 4:a så vi får se om den är lite för liten. Det ska hur som helst bli riktigt kul att gå på visning!

Och lika soligt är det idag - härligt! Igår eftermiddag blev det faktiskt molnigt och trist så jag hoppas att solen håller sig framme hela dagen idag. Tyvärr kommer ju även flugorna fram nu när solen värmer och igår hade vi en fluga i storlek XXXL inne i badrummet. Ganska störande. Han är dock inte kvar idag så antingen var det nån som lessnade och tog fram flugsmällan eller så hade han turen att hitta vägen ut igen. Jag hoppas på det sistnämnda.

Nu ska jag på en gång gå och vattna blomstackarna innan de dör av törst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0