Bilbarnstol

Idag har varit en lugn dag, vi tog ordentlig sovmorgon och bara myste (eller heter det mös?). Sen åkte vi upp till maxi och handlade lite påskgodis och annat smått och gott. Och så passade vi på att testa Novas "nya" bilbarnstol. Det gick riktigt bra, hon sitter mycket bättre i den här och högre upp också så hon ser bättre. Men nu måste vi nog införskaffa ett solskydd att sätta på fönstret så att det inte blir så ljust. Den mindre stolen hade ju inbyggt solskydd på handtaget, eller hur man nu ska förklara det.. Hon ser mycket större ut på nåt konstigt sätt när hon sitter i den här stolen.. Jag kan visa:


Visst ser hon stor ut? Men hon är ju snart ett helt halvår gammal så hon är ju ganska stor.. Stolen är väl inte så vacker, men den fungerar i alla fall. Bättre begagnad, gratis är gott och allt vad det nu heter.. ;)

Nu har vi också bestämt oss för hur det blir i helgen: vi åker bara ner till umeå över dagen imorgon. Det är alltid skönast att sova hemma och Göran har haft ett par flängiga helger nu ett tag så han var inte så sugen på att stanna länge. Men vi hinner ju i alla fall träffa familjen och det är viktigast. Sen är det ju en hel del födelsedagar här framöver så det dröjer nog inte länge förrän vi ses nästa gång ändå.

Så det blir alltså en tidig morgon imorgon, vi siktar på att åka härifrån vid 8 - 8.30 (vilket oftast innebär att vi kommer iväg tidigast kl 9..). Det blir nog jag som kör ner och Göran som kör tillbaka. Det ska ju vara rättvist :) Kul också att Isabel ville följa med oss ner. Ja, förlåt att jag glömde nämna att jag träffade dig också på stan igår, Isabel! ;) Men Frank får stanna hemma, det blir lugnast så.

Jag längtar redan efter smörgåstårtan imorgon.. mmm.. Idag till påskmiddag blev det lax kokt i en massa goda kryddor, potatis, hollandaisesås och grönsaker. Det smakade riktigt bra! Nu är det dags att kasta sig på godispåsen, den ser väldigt lockande ut.. och så ska jag leka med jag Nova en stund, hon håller på att vrida sig ur babysittern medan hon försöker få tag i sina egna fötter.

Nu är ni (mina trogna läsare, alltså..) i alla fall beredda på att det nog inte blir så mycket skrivet imorgon. Men håll ut, snart är det söndag! ;) Gula, påskiga fjäderkramar till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0