The mystery box

Så.. nu vill ni väl bra gärna veta vad som fanns i det mystiska paketet? Ja det kan jag väl tala om! Det var ett paket libero up&go, bindor, ett paket engångshaklappar, två par swimpants, ett par sockar (i en storlek som passar en treåring ungefär) och en liten uppblåst gummiboll som ser ut som en fotboll. Spännande va? Inte särskilt.

Jag träffade i alla fall Cecilia på stan och fick veta att vi ska jobba natt ihop i sommar, det blir kul! Det är skönt att ha nån ganska jämnårig att jobba med ibland och inte bara de lite äldre kvinnorna som annars jobbar natt. Även om de också är jättetrevliga så blir det ändå annorlunda. Jag hoppas i alla fall att det blir så att jag får jobba natt, det är det jag har "önskat" hos chefen. Hon kunde inte lova nånting just då, men Cecilia hade hört nånting om att det skulle bli så, så jag håller tummarna!

I övrigt måste jag få klaga lite på bussen idag. Jag skyndade mig att bli klar tidigt så att vi skulle hinna med den bussen som skulle vara handikappsanpassad = låg nog så att man lätt kan köra in en barnvagn, tänkte jag. Men inte var det nån låg buss, snarare tvärtom - extra smal ingång med lång trappa. Det var lite störande, men jag såg sen att de hade en sorts golvplatta som de kunde fälla ut, typ en hiss, men inte gör de det för en barnvagn heller.. Det är tur att det finns snälla människor som gärna hjälper till och lyfter in och ut barnvagnen. Tack till Er! Faktum är att man verkligen drar sig för att åka bus med barnvagn för att det ofta är väldigt trångt och jobbigt och om det inte vore för att nästan alla är redo med en hjälpande hand så skulle man inte åka alls. Jag kan förstå att folk som sitter i rullstol eller har andra rörelsehinder väljer att inte åka buss.

Nu när jag har införskaffat nytt lim så ska jag färdigställa mitt kort-projekt. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Sara

Glad påsk på dig och din lilla familj!

2009-04-10 @ 08:44:01
URL: http://hungryluma.blogg.se/
Postat av: Isa

:o du glömde ju att du träffade mig på stan oxå :P

2009-04-10 @ 10:38:18
URL: http://pazemusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0