Strålande sol

Nu har vi beslutat att inte åka söderut. Vi har inte råd. Det känns skönt att beslutet är taget även om det förstås är trist att inte kunna träffa Dan och Hadjit. Och Patrik förstås. Men förhoppningsvis kommer det väl fler chanser längre fram.

Och solen lyser ordentligt nu för tredje dagen i rad, inte illa! Det är riktigt varmet ute, vi har just nu 8 grader i skuggan och säkert det dubbla i solen på balkongen. Skönt! Nu går det fort för snön att försvinna och jag tycker faktiskt att det är på tiden. Det har varit lite jobbigt att gå ut med vagnen när det har varit som mest snö och jag har verkligen saknat att promenera på asfalt. Men nu är den framme och det dröjer nog inte länge förrän sommaren är här heller, tiden går ju så fort!

Idag hade jag tänkt försöka städa litegrann, även om det inte ser så hemskt ut här. Det är trevligt ändå att gå och småplocka så att det ser riktigt bra ut. Och blommorna behöver vattnas ser jag nu.. stackarna blir ju torra så fort nu när solen lyser ute. Det blir väl troligtvis en promenad i solskenet idag också. Kanske skulle man ta med sig en termos med lite varm choklad, några mackor och lite sällskap ut och ha en liten picknick? Det låter som en mysig plan!

För övrigt så lovade jag ju att visa er en bild på den nya matstolen som vi skaffat till Nova och här är den:


Kanske inte den bästa bilden men ni kan i alla fall se att det är en sån där som man sätter fast på bordskanten och den fungerar riktigt bra. Just nu är den lite stor så hon måste ha en kudde bakom ryggen för att sitta rakt, men det är ju inget problem. Hon växer i den.

Sen måste jag bara få uppmärksamma den lilla gröna plastgrodan som sitter bredvid Nova på bilden. Detta är troligtvis den sista bilden på honom i livet. Ja, det är tragiskt men sant. Kort efter att detta kort togs blev han brutalt söndertuggad av Frank. En tyst minut för Grodan.

Fy på dig Frank.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0