Sprutor

Idag blev Nova plågad med två sprutor, en i varje lår. Det tyckte hon inte om! Sköterskan och doktorn tog var sin spruta, räknade till tre och så fick hon båda samtidigt. Läskigt! Men det var nog bra i alla fall, annars hade hon nog inte suttit stilla nog länge för båda sprutorna. Nu är det i alla fall avklarat och det är skönt.

Gällande Novas längd och vikt så väger hon nu 8080g och är 68,5cm lång. Viktkurvan planar fortfarande av lite så det blir viktkoll om en månad igen, annars hade det inte blivit kontroll förrän om två månader. Vi har också fått i uppgift att införa lite mer vanlig mat och även smörgåsrån för att vänja henne vid gluten. Till lunch idag blev det alltså potatis och kalvkött. Det var inte så opopulärt faktiskt, hon åt ganska många skedar. Och då hade hon ändå ammat en stund före.

Nu ligger hon och vilar i sin säng. Sköterskan varnade för att hon kunde bli illamående ikväll efter sprutorna så vi får se hur det går. Jag hoppas verkligen att hon slipper må dåligt.

Jag har gjort några små ändringar på min fina sida, kan ni se dem? Jag ska ge mig på headern sen igen, den känns lite tråkig. Jag sitter här som om jag hade tid över för det, konstigt va? Det är lätt att fastna vid datorn.. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0