Sötsug

Det här är verkligen den värsta tiden på dagen, de här timmarna mellan lunch och middag när Nova sover och jag inte har så mycket att göra. Då kommer sötsuget krypande.. usch det är inte bra. Tur att vi inte har nåt hemma annars hade det varit kört.

Min nya plan är ganska enkel. Jag ska äta med jämna mellanrum, det spelar egentligen ingen roll om jag äter en större portion eller tar nåt litet sött efteråt, bara det inte blir något småätande emellan. Sen efter middagen försöker jag att inte äta något alls, möjligen en frukt om jag blir hungrig innan läggdags, för det är väl så att när man äter på kvällen och natten så förbränns det inte lika bra.

Jag orkar inte tänka på vad jag får och inte får äta utan ska bara försöka följa de här reglerna och se om det gör nån skillnad. Hittills har det funkat.. sådär. Det är småätandet mellan målen som är mitt problem tror jag. Har lite dålig moral ibland, men nu är det dags att sätta igång på riktigt! Jag ska faktiskt göra några situps nu direkt bara för att markera min nystart. Sådeså! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0